Ρετάρισμα στο λίγο γκάζι
XT 660 R του 2004 αλλαγμένο TPS στην εγγύηση, 30,000 χλμ, πολύ καλή κατάσταση, κλειστό γκαράζ, ήπιο δούλεμα, όχι μότο κρος, προσεκτικός ιδιοκτήτης.
Το αγόρασα πριν 10 μέρες και ενώ έχει πολύ καλή επιτάχυνση, όταν ισιώνουμε σε σταθερή ταχύτητα το μηχανάκι κάνει �μπρος-πίσω�, λες και δεν ξέρει το μπεκ αν πρέπει να ψεκάσει ή όχι.
Το ρετάρισμα χειροτερεύει όταν κλείσουμε λίγο ακόμα το γκάζι, αλλά όχι τελείως, με σκοπό να πέσει ομαλά η ταχύτητα. (Τυπική φάση προσπεράσματος ή κίνησης από στροφή σε ευθεία και ξανά σε στροφή) Στην επιβράδυνση, με το γκάζι ελάχιστα ανοιχτό, το μηχανάκι έχει έντονους δισταγμούς και ανεβοκατεβάσματα.
Σε διάφορα φόρουμ γράφουν ότι η λειτουργία των ΧΤ δεν είναι και η πιο ομαλή και ήπια, αλλά όχι κι έτσι, λένε επίσης για βενζίνες με πολλά οκτάνια, πιστεύω ότι η απλή αμόλυβδη είναι μια χαρά, ή για εμπλουτισμό του μίγματος αέρα-βενζίνης ακόμα και με τρικ, ξεγελώντας τον αισθητήρα θερμοκρασίας.
Προσωπικά υποψιάζομαι το μπεκ, που ενώ δουλεύει τέλεια στο αρκετό και στο πολύ γκάζι, δεν μπορεί να ψεκάσει �για- λίγο. Ή δεν του το λέει η ECU να το κάνει. Υποψιάζομαι και όλη την εισαγωγή, από το φιλτροκούτι μέχρι την κυλινδροκεφαλή, μάλλον δεν έχει ανοιχτεί και καθαριστεί ποτέ όλα αυτά τα 10 χρόνια.
(Σε λίγες μέρες θα ξαναπάει στο εξουσιοδοτημένο Yamaha για επαναρίθμηση TPS. Πριν μια εβδομάδα την είχαν ξανακοιτάξει εκεί, μου βρήκαν πολύ χαμηλό ρελαντί, κάτω από 1000RPM -το μηχανάκι πού και πού έσβηνε- και το ανέβασαν. Δεν ξανάσβησε έκτοτε. Εγώ όμως έχω την αίσθηση �μιλάω με όρους καρμπιρατέρ- ότι ρυθμίσαμε με την πεταλούδα και με το μεγάλο κεντρικό ζιγκλέρ ένα καρμπιρατέρ με βουλωμένο pilot jet, δηλαδή με φραγμένο ζιγκλεράκι ρελαντί)
Όσοι ξέρετε κάτι, παρακαλώ βοηθείστε.
|