Home

Go Back   .: XT660.com - The #1 XT660 Resource :. > International language forums > Ελληνικό Forum > Πρώτες Βοήθειες
FAQ Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read Main site

Google

Πρώτες Βοήθειες Θέματα πρώτων βοηθειών και αντιμετώπισης ατυχημάτων

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  # 1  
Old 02-05-10, 10:34
g_aggelos g_aggelos is offline
Expert XT-Moto
 
Join Date: Apr 2010
Location: GR, Athens
Posts: 86
g_aggelos is on a distinguished road
Αφαίρεση Κράνους: Ο μύθος και η πραγματικότητα...

Όπως έγραψα σε κάποιο άλλο θέμα, είμαι εθελοντής Διασ΄σωστης του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και έχω εκπαιδευτεί σε θέματα ασφάλειας και παροχής πρώτων βοηθειών σε οποιαδήποτε συνθήκη.

Μέσα από αυτό το θέμα θα ήθελα να σας παραθέσω την πραγματικότητα σχετικά με το κράνος: Πότε, Πώς και σε ποιες περιπτώσεις πρέπει να αφαιρείται.

Κατ' αρχήν θα σας παραθέσω ένα μήνυμα ΕΚΑΒΙΤΗ που έχει ανεβάσει σε άλλο φόρουμ, το οποίο συνοδεύεται από ένα μικρό βίντεο. Στην συνέχεια θα σας πω και περισσότερα προσπαθώντας να αναλύσω όσα περισσότερα δεδομένα υπάρχουν...


Quote:
ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΛΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 2005 ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ.

Η έγκαιρη αφαίρεση του κράνους από κάποιον αναβάτη που έχει εμπλακεί σε ατύχημα μπορεί να του σώσει τη ζωή. Απλώς πρέπει να γίνει γρήγορα και με τον σωστό τρόπο
Παλαιότερα πίστευαν ότι η αφαίρεση του κράνους μοτοσυκλετιστή που έχει εμπλακεί σε ατύχημα έπρεπε να γίνεται αποκλειστικά από έμπειρους γιατρούς ή νοσηλευτές πρώτων βοηθειών και όχι από τους παρευρισκομένους στον τόπο του ατυχήματος. Ο κύριος λόγος γι΄ αυτό είναι το ρίσκο να προκληθεί σοβαρός τραυματισμός της σπονδυλικής στήλης στην περιοχή του αυχένα από την επιπόλαιη προσπάθεια κάποιου να αφαιρέσει το κράνος ενός αναβάτη που πιθανόν δεν έχει τις αισθήσεις του.
Πρόσφατες έρευνες όμως των επιστημόνων που ασχολούνται με τις συνθήκες και τις επιπτώσεις διαφόρων ατυχημάτων δείχνουν ότι το σωστό είναι να αφαιρείται άμεσα το κράνος από κάποιον μοτοσυκλετιστή που έχει εμπλακεί σε ατύχημα. Φυσικά αυτό πρέπει να γίνει από τους άμεσα παρευρισκομένους στον τόπο του ατυχήματος, αφού ο χρόνος που θα περάσει μέχρι την άφιξη του ασθενοφόρου και των γιατρών μπορεί να αποβεί εις βάρος του παθόντα. Οι πιθανότητες πνιγμού από αίμα λόγω εσωτερικής αιμορραγίας ή ακόμα από κατάποση σπασμένων τμημάτων του προσώπου είναι πολύ μεγαλύτερες, ενώ δεν μπορεί να του δοθεί το �φιλί της ζωής� σε περίπτωση που έχει σταματήσει η αναπνοή. Όλα αυτά ισχύουν και στην περίπτωση διαιρούμενου κράνους, στο οποίο το εμπρός τμήμα ανασηκώνεται, ή κράνους τύπου Jet.
Δυστυχώς, η πλειονότητα των Ελλήνων οδηγών βρίσκονται εντελώς απροετοίμαστοι και χωρίς καμία εξοικείωση στη θέα ενός μοτοσυκλετιστή στην άσφαλτο και αρκούνται μόνο στο να καλέσουν την Τροχαία ή τις Πρώτες Βοήθειες. Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες είναι σχεδόν υποχρεωτική η στοιχειώδης εκπαίδευση όλων των οδηγών στην παροχή πρώτων βοηθειών, με τρίωρα μαθήματα που γίνονται δωρεάν από τον Ερυθρό Σταυρό ή από αντίστοιχα ιδρύματα, κάτι που δεν ισχύει μέχρι σήμερα στη χώρα μας. Τμήμα της εκπαίδευσης είναι και η αφαίρεση του κράνους, δείχνοντας με τις φωτογραφίες πώς πρέπει να χειριστούμε σωστά μια τέτοια περίπτωση.

ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΟΔΗΓΕΙΕΣ

http://www.youtube.com/watch?v=9JWiw0HFpDo

__________________
.




.


.
  # 2  
Old 02-05-10, 10:42
g_aggelos g_aggelos is offline
Expert XT-Moto
 
Join Date: Apr 2010
Location: GR, Athens
Posts: 86
g_aggelos is on a distinguished road
Ξεκινώντας θα ήθελα να καταρίψουμε τον μύθο: Έβγαλε το κράνος του και το κεφάλι του άνοιξε στα δύο".

Όσοι από εσάς είστε έμπειροι στο θέμα κράνος - ασφάλεια, θα ξέρετε ήδη ότι ένα καλό κράνος είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να "τραβάει" όλο το ζόρι της πρόσκρουσης. Αυτό σημαίνει ότι για να "ανοίξει το κεφάλι στα δύο" πρέπει πρώτα να διαλυθεί το κράνος.

Άρα σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαμε να έχουμε ένα κράνος ολόκληρο αλλά το κεφάλι να έχει ανοίξει στα δύο. Δεν υπάρχει σε κανένα ιατρικό αρχείο περίπτωση τέτοια και ούτε θα υπάρξει, γιατί απλά δεν γίνεται.

Άρα, αυτό που θα μας κάνει να ΜΗΝ βγάλουμε το κράνος, δεν είναι αυτό.

Κάποιες φορές όμως θεωρείται απαραίτητο να βγει το κράνος, για να δοθούν οι πρώτες βοήθειες. ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΟΤΕ ΟΜΩς ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΑΣΧΕΤΟΥΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ.

Το κράνος όπως θα δείτε και στο βίντεο, και όπως τα γράφει ο ΕΚΑΒΙΤΗΣ που παρέθεσα το μήνυμά του, βγαίνει ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΑΠΟ ΔΥΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ. Όσο έμπειρος και να είναι κάποιος, δεν μπορεί και δεν δύναται να το κάνει μόνος του. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση δεν αφαιρούμε ποτέ το κράνος και περιμένουμε το εξειδικευμένο πλήρωμα του ασθενοφόρου που θα έρθει.
__________________
.




.


.
  # 3  
Old 02-05-10, 10:47
g_aggelos g_aggelos is offline
Expert XT-Moto
 
Join Date: Apr 2010
Location: GR, Athens
Posts: 86
g_aggelos is on a distinguished road
Γιατί χρειάζονται δύο?

Χρειάζονται απαραίτητα δύο άτομα, πάντα μιλάμε για γνώστες της διαδικασίας και όχι ο κάθε άσχετος που θα βρεθεί εκεί.

Ο ένας πρέπει να κρατάει όσο το δυνατόν ακίνητο το κεφάλι και ο άλλος με πολύ αργές κινήσεις να βγάλει το κράνος.
Αυτό πρέπει να γίνει γιατί υπάρχει πιθανότητα να έχουμε τραυματισμό της σπονδυλικής στήλης, και μία λάθος κίνηση μπορεί να αφήσει τον άλλο παράλυτο.
Αν δεν είμαστε σίγουροι, τότε δεν το κάνουμε με τίποτα. Να ξέρετε ότι υπάρχει νομική διαδικασία για λάθος πρώτες βοήθειες που σαν αποτέλεσμα είχαν την παραλυσία του ανθρώπου. ΑΚόμα και εμείς που είμαστε εκπαιδευμένοι για την περίπτωση αυτή, ίσως να μην το επιχειρήσουμε ποτέ, γιατί έχουμε στο μυαλό μας την μετέπειτα ζωή του ανθρώπου αυτού. Συνήθως δεν το κάνουν ούτε οι ΕΚΑΒΙΤΕΣ που το έχουν ζήσει άπειρες φορές....
__________________
.




.


.
  # 4  
Old 02-05-10, 10:54
g_aggelos g_aggelos is offline
Expert XT-Moto
 
Join Date: Apr 2010
Location: GR, Athens
Posts: 86
g_aggelos is on a distinguished road
Το μεγάλο πρόβλημα ξεκινάει όταν ο άνθρωπος αυτός δεν αναπνέει και πρέπει να του δοθεί το (λεγόμενο) "φιλί της ζωής".

Δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα σε αυτή την περίπτωση. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τον θέσουμε σε θέση ανάνηψης. Δηλαδή να γυρίσουμε με πολύ αργές κινήσεις τον άνθρωπο αυτό στα πλάγια (προσοχή στην σπονδυλική του στήλη) και κατά προτίμηση δεξιά έτσι ώστε σε περίπτωση έμετου (συνιθίζεται σε ανθρώπους κατάστασης ΣΟΚ), να μην πάθει αναρρόφηση.
Παρακολούθηση των σφυγμών του όσο μπορούμε και όταν φτάσει πλέον σε κατάσταση ο σφυγμός να είναι πολύ ασθενής μέχρι και ανύπαρκτος, τότε τον επαναφέρουμε (πολύ αργά και προσεκτικά) ανάσκελα, και του κάνουμε συμπιέσεις. (βλέπε επόμενο μήνυμα)

Αυτό το κάνουμε για να βοηθήσουμε την καρδιά να δουλεύει, στέλνοντας αίμα στα ζωτικά του όργανα.

Δυστυχώς με το κράνος δεν μπορούμε να του δώσουμε ανάσα, και γι' αυτό περιοριζόμαστε μόνο στις συμπιέσεις τις καρδιάς.


Αυτή είναι η θέση ανάνηψης:



Uploaded with ImageShack.us
__________________
.




.


.

Last edited by g_aggelos; 03-05-10 at 09:28.
  # 5  
Old 02-05-10, 11:01
g_aggelos g_aggelos is offline
Expert XT-Moto
 
Join Date: Apr 2010
Location: GR, Athens
Posts: 86
g_aggelos is on a distinguished road
Πως κάνω συμπιέσεις?

1. Γονατίζω μπορστά από τον άνθρωπο έτσι ώστε το ένα γόνατο να είναι στο ύψος των ώμων του και το άλλο περίπου στο ύψος της κοιλιάς του.
2. Θέτω το ένα μου χέρι (την βάση της παλάμης μου) στο κέντρο του στήθους του (ανάμεσα στις θηλές περίπου, ή πιο σωστά εκεί που τελειώνουν τα πλευρά (ξιφωειδής)).
3. Φέρνω και το άλλο χέρι μου από πάνω έτσι ώστε η παλάμη του δεύτερου να αγκαλιάσει το πρώτο χέρι.
4. Πλέκω τα δέχτυλά μου μεταξύ τους, και τα τραβάω προς το μέρος μου έτσι ώστε να ακουμπάει στο στήθος μόνο η βάση της παλάμης μου
5. Φέρνω το σώμα μου πάνω από τον άνθρωπο, έτσι ώστε τα χέρια μου να μείνουν τεντωμένα.
6. Ξεκινάω τις συμπιέσεις έτσι ώστε το στήθος να πιέζεται 4-5 εκατοστά μέσα.
7. Δεν σταματάω μέχρι να έρθει η εξειδικευμένη βοήθεια. Αν κουραστώ καλώ βοήθεια κάποιον από τους παρευρισκόμενους...

Υπάρχει περίπτωση να νιώθουμε τα πλευρά του σπασμένα. Ξέρω ότι θα ακουστεί κάπως αυτό, αλλά θα συνεχίσετε την διαδικασία.
Είναι προτιμότερο να πάει στο νοσοκομείο με κάποια σπασμένα πλευρά, ή και με μικροτραυματισμούς σε εσωτερικά όργανα, παρά να τον αφήσετε να πάει στο νοσοκομείο νεκρός....


Δείτε και τις καρδιακές συμπιέσεις:



Uploaded with ImageShack.us
__________________
.




.


.

Last edited by g_aggelos; 03-05-10 at 09:26.
  # 6  
Old 02-05-10, 20:19
J_maker's Avatar
J_maker J_maker is offline
XT-Moto SuperStar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Volos, Greece
Posts: 1,028
J_maker is on a distinguished road
όπως βλέπετε, ΕΔΩ μεταφέρθηκαν τα σχετικά με πρώτες βοήθειες Θέματα.
Θα παρακαλέσω με τη σειρά μου οι όποιες ερωτήσεις και σχόλια να έχουν ουσία για να μή χάνεται ο αναγνώστης σε περιττά posts ψάχνοντας για χρήσιμες πληροφορίες.
Ευχαριστώ, J_maker
__________________
My Mods
Kev's Fork Spacers - DNA stage 1 filter - Kev's O2 eliminator - Denso Iridium Spark Plug - AFAM XBAR - HEL brake line - Pirelli Diablo Rosso II Tires - Acerbis handguards

XTX - Better than SEX





Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 02:57.
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions Inc.

  XT660         Archive   Main site


Footer
vBSkinworks Top