Home

Go Back   .: XT660.com - The #1 XT660 Resource :. > International language forums > Ελληνικό Forum > Μετατροπές & άλλα
FAQ Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read Main site

Google

Μετατροπές & άλλα Μετατροπές � Βελτιώσεις σε εμφάνιση ή μηχανικές

Reply
 
Thread Tools Display Modes
  # 1  
Old 13-02-16, 20:33
Spyrous Spyrous is offline
Junior XT-Moto
 
Join Date: Feb 2016
Location: Athens Greece
Posts: 19
Spyrous is on a distinguished road
Σχεδιάζοντας μια πρώτη επέμβαση σε xt660z

Πήρα τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, διότι όποτε μπορώ θέλω να πηγαίνω μικτές εκδρομές. Δηλαδή που περιλαμβάνουν και δρόμο και χωματόδρομο και για να είμαι ειλικρινής, προτιμώ τις χωμάτινες διαδρομές, αλλά ήθελα και μια μοτοσυκλέτα που να μπορεί να με πάει και μακρυά...

Όμως γρήγορα διαπίστωσα ότι τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά με το Tenere, σε σχέση με το DRZ που είχα πριν. Με δυσκόλεψε αιφνιδιαστικά!! Βέβαια, όπως έγραψα και στα νέα μέλη, δεν είμαι και σπουδαίος οδηγός, κάθε άλλο. Όπως και να'χει, άρχισα να σκέφτομαι το βάρος του Tenere...

Το Tenere έχει βάρος χωρίς καύσιμα 183 κιλά και ιπποδύναμη σύμφωνα με τον κατασκευαστή, 48 ίππους στις 6.000 στροφές αν δεν κάνω λάθος. Όλοι συμφωνούν ότι λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν, για να μειωθεί το βάρος του, καθώς το περισσότερο από αυτό βρίσκεται στον "old school" αξιόπιστο κινητήρα και στο μεγάλο ατσάλινο πλαίσιο. Ωστόσο δύο παρεμβάσεις στις οποίες όλοι συμφωνούν ότι αξίζει να γίνουν είναι:

1)Αλλαγή του τελικού της εξάτμισης το οποίο κάποιοι ισχυρίζονται, ότι ζυγίζει 8 κιλά!!

2)Αλλαγή της μεγάλης ουράς, που έχει και ένα ατσάλινο τμήμα, με μια ελαφρύτερη. Το off the road ισχυρίζεται ότι, η δική του aftermarket ουρά για το Tenere είναι 2 κιλά ελαφρύτερη.

3)Αλλαγή μπαταρίας με σκοπό την εξοικονόμηση δύο περίπου κιλών.

Προσωπικά, βρίσκω αξιόλογες αυτές τις παρεμβάσεις, ειδικά για μια μοτοσυκλέτα που θα κινηθεί εκτός δρόμου και φυσικά θα έχει και κάποιο φορτίο. Παρεμπιπτόντως να πω, ότι είμαι ήδη αρκετά λεπτός και δε μπορώ να χάσω άλλα κιλά...

Όπως και άλλους αναβάτες λοιπόν, ξεκίνησε να με απασχολεί η αλλαγή της εξάτμισης. Είμαι εντελώς άσχετος, οπότε και νόμιζα ότι είναι μια αυτόνομη διαδικασία. Διαβάζοντας από 'δω και από 'κει, κατάλαβα ότι εξάτμιση, φίλτρο αέρα και ρυθμίσεις στο μείγμα πάνε μαζί. Ένας μηχανικός μου είπε ότι, οι ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα μου γίνονται από τον πίνακα οργάνων. Ωστόσο, επισκέφτηκα τον ξάδερφό μου, έμπορο μοτοσυκλετών και οδηγό moto cross παλιότερα και μου εξήγησε ότι οι ρυθμίσεις από τον πίνακα, είναι συγκεκριμένου εύρους και μάλλον δεν θα επαρκούν για να ρυθμιστεί σωστά η μηχανή για μια τέτοια επέμβαση, οπότε μάλλον θα χρειαστεί παράλληλος εγκέφαλος (power commander). Το ένα φέρνει το άλλο δηλαδή και λογικό είναι.

Να σας πω επίσης ότι πέρασα από τη Race Tech στον Πειραιά, για να το συζητήσω. Ο άνθρωπος που ήταν εκεί, πολύ άνετος και φιλικός, μου εξήγησε κατ'αρχήν ότι στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, δεν έχει νόημα η αλλαγή εξάτμισης από λαιμό, διότι ο εργοστασιακός και από καλό υλικό είναι και η διατομή του σωστή είναι και η γενικότερη σχεδίαση του και ότι ο ίδιος δε μπορεί να κάνει κάτι καλύτερο. Έπειτα μου έδειξε ένα μονό τελικό, το οποίο ζύγιζε χωρίς τους σωλήνες σύνδεσης 1850 γραμμάρια και κοστίζει 200 ευρώ. Είναι εντυπωσιακό αν σκεφτείτε ότι στο off the road, πωλούν μονό Akrapovich τελικό, όπου μαζί με τους σωλήνες σύνδεσης ζυγίζει 1950 γραμμάρια κοντά 900 ευρώ!!!

Δεν έχω καταλάβει καλά τί ρόλο παίζει η δυναμομέτρηση στην όλη διαδικασία. Εν κατακλείδι φαντάζομαι ότι η διαδικασία θα έχει ως εξής:
1)Δυναμομέτρηση πριν οποιαδήποτε επέμβαση για να ξέρουμε από πού ξεκινάμε.
2)Αλλαγή εξάτμισης, φίλτρου αέρα και εισαγωγή power commander
3)Εισαγωγή ρυθμίσεων
4)Δυναμομέτρηση για σύγκριση με πριν.

Την έχω καταλάβει σωστά τη διαδικασία; Προσμένω διαφώτιση!!!
  # 2  
Old 14-02-16, 22:34
STF STF is offline
Newbie XT-Moto
 
Join Date: Jun 2014
Location: Athens
Posts: 6
STF is on a distinguished road
Quote:
Originally Posted by Spyrous View Post
Πήρα τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, διότι όποτε μπορώ θέλω να πηγαίνω μικτές εκδρομές. Δηλαδή που περιλαμβάνουν και δρόμο και χωματόδρομο και για να είμαι ειλικρινής, προτιμώ τις χωμάτινες διαδρομές, αλλά ήθελα και μια μοτοσυκλέτα που να μπορεί να με πάει και μακρυά...

Όμως γρήγορα διαπίστωσα ότι τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά με το Tenere, σε σχέση με το DRZ που είχα πριν. Με δυσκόλεψε αιφνιδιαστικά!! Βέβαια, όπως έγραψα και στα νέα μέλη, δεν είμαι και σπουδαίος οδηγός, κάθε άλλο. Όπως και να'χει, άρχισα να σκέφτομαι το βάρος του Tenere...

Το Tenere έχει βάρος χωρίς καύσιμα 183 κιλά και ιπποδύναμη σύμφωνα με τον κατασκευαστή, 48 ίππους στις 6.000 στροφές αν δεν κάνω λάθος. Όλοι συμφωνούν ότι λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν, για να μειωθεί το βάρος του, καθώς το περισσότερο από αυτό βρίσκεται στον "old school" αξιόπιστο κινητήρα και στο μεγάλο ατσάλινο πλαίσιο. Ωστόσο δύο παρεμβάσεις στις οποίες όλοι συμφωνούν ότι αξίζει να γίνουν είναι:

1)Αλλαγή του τελικού της εξάτμισης το οποίο κάποιοι ισχυρίζονται, ότι ζυγίζει 8 κιλά!!

2)Αλλαγή της μεγάλης ουράς, που έχει και ένα ατσάλινο τμήμα, με μια ελαφρύτερη. Το off the road ισχυρίζεται ότι, η δική του aftermarket ουρά για το Tenere είναι 2 κιλά ελαφρύτερη.

3)Αλλαγή μπαταρίας με σκοπό την εξοικονόμηση δύο περίπου κιλών.

Προσωπικά, βρίσκω αξιόλογες αυτές τις παρεμβάσεις, ειδικά για μια μοτοσυκλέτα που θα κινηθεί εκτός δρόμου και φυσικά θα έχει και κάποιο φορτίο. Παρεμπιπτόντως να πω, ότι είμαι ήδη αρκετά λεπτός και δε μπορώ να χάσω άλλα κιλά...

Όπως και άλλους αναβάτες λοιπόν, ξεκίνησε να με απασχολεί η αλλαγή της εξάτμισης. Είμαι εντελώς άσχετος, οπότε και νόμιζα ότι είναι μια αυτόνομη διαδικασία. Διαβάζοντας από 'δω και από 'κει, κατάλαβα ότι εξάτμιση, φίλτρο αέρα και ρυθμίσεις στο μείγμα πάνε μαζί. Ένας μηχανικός μου είπε ότι, οι ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα μου γίνονται από τον πίνακα οργάνων. Ωστόσο, επισκέφτηκα τον ξάδερφό μου, έμπορο μοτοσυκλετών και οδηγό moto cross παλιότερα και μου εξήγησε ότι οι ρυθμίσεις από τον πίνακα, είναι συγκεκριμένου εύρους και μάλλον δεν θα επαρκούν για να ρυθμιστεί σωστά η μηχανή για μια τέτοια επέμβαση, οπότε μάλλον θα χρειαστεί παράλληλος εγκέφαλος (power commander). Το ένα φέρνει το άλλο δηλαδή και λογικό είναι.

Να σας πω επίσης ότι πέρασα από τη Race Tech στον Πειραιά, για να το συζητήσω. Ο άνθρωπος που ήταν εκεί, πολύ άνετος και φιλικός, μου εξήγησε κατ'αρχήν ότι στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, δεν έχει νόημα η αλλαγή εξάτμισης από λαιμό, διότι ο εργοστασιακός και από καλό υλικό είναι και η διατομή του σωστή είναι και η γενικότερη σχεδίαση του και ότι ο ίδιος δε μπορεί να κάνει κάτι καλύτερο. Έπειτα μου έδειξε ένα μονό τελικό, το οποίο ζύγιζε χωρίς τους σωλήνες σύνδεσης 1850 γραμμάρια και κοστίζει 200 ευρώ. Είναι εντυπωσιακό αν σκεφτείτε ότι στο off the road, πωλούν μονό Akrapovich τελικό, όπου μαζί με τους σωλήνες σύνδεσης ζυγίζει 1950 γραμμάρια κοντά 900 ευρώ!!!

Δεν έχω καταλάβει καλά τί ρόλο παίζει η δυναμομέτρηση στην όλη διαδικασία. Εν κατακλείδι φαντάζομαι ότι η διαδικασία θα έχει ως εξής:
1)Δυναμομέτρηση πριν οποιαδήποτε επέμβαση για να ξέρουμε από πού ξεκινάμε.
2)Αλλαγή εξάτμισης, φίλτρου αέρα και εισαγωγή power commander
3)Εισαγωγή ρυθμίσεων
4)Δυναμομέτρηση για σύγκριση με πριν.

Την έχω καταλάβει σωστά τη διαδικασία; Προσμένω διαφώτιση!!!
Ξεκινάμε από το βάρος της μηχανής! Στο χώμα βγαίνεις με μισό ντεπόζιτο ή υπολογίζεις από το σπίτι σου μέχρι το χώμα να έχεις μισό ντεπόζιτο. Αν είσαι πολύ αδύνατος φρόντισε να βάλεις κιλά. Έχω αφαιρέσει πολύ πράγμα από το πίσω σημείο και η διαφορά στο χειρισμό της μηχανής είναι αισθητή! Ότι μπαρούσε να γίνει έχει γίνει...

Σχετικά με τα παραπάνω... η διαδικασία στησίματος μιας μηχανής με power comanter είναι πολύ χρονοβόρα και σχεδόν κανένας επαγγελματίας δεν τη κάνει σωστά, όχι επειδή δε ξέρει αλλά γιατί απαιτεί κόπο και χρόνο. Συνήθως πετάνε ένα χάρτη "κονσέρβα" και ξεμπερδεύουν μαζί σου! Αν οπωσδήποτε θέλεις να βαλεις Power commander καλύτερα πάρε το Kit με το autotune. Προτίμησε να μη κάνεις τίποτα από όλα αυτά!

Βάλε ένα πλενόμενο φίλτρο DNA, βάλτου και το stage 2 για να τραβάει φρέσκο αέρα και όχι πάνω από τη κεφαλή της μηχανής και μετά βάλε το δαχτυλίδι που επαναφέρει σε stage 1.
Μια ελεύθερη εξάτμιση από τον Παπαγιάννη και είσαι έτοιμος. Η μηχανή θα αναπνεύσει αλλά θα κάνει φασαρία, μπορείς να βάζεις το σιλανσιέ που θα σου δώσει για μέσα στη πόλη και όταν βγαίνεις για χωματάδα το αφαιρείς (δουλεύει αρκετά καλύτερα).
Φυσικά τα "σκασίματα" θα συνεχίσουν να υπάρχουν, υπάρχει τρόπος να απαλλαγείς και από αυτά αλλά εμένα μου αρέσουν.

Η γνώμη μου είναι πως οποιαδήποτε χαρτογράφηση κάνεις στο μηχανάκι θα έχεις χειρότερα αποτελέσματα από τις μαμά ρυθμίσεις.

Η καλύτερη βελτίωση που μπορείς να κάνεις σε αυτό το μηχανάκι είναι να μαζέψεις και να επενδύσεις χρήματα για καλά ελατήρια εμπρός και μια full ρυθμιζόμενη ανάρτηση πίσω!

Last edited by STF; 14-02-16 at 22:44.
  # 3  
Old 15-02-16, 17:02
Spyrous Spyrous is offline
Junior XT-Moto
 
Join Date: Feb 2016
Location: Athens Greece
Posts: 19
Spyrous is on a distinguished road
Ευχαριστώ για την απάντηση!
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 02:42.
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions Inc.

  XT660         Archive   Main site


Footer
vBSkinworks Top